Czym jest i do czego służy MojeID
MojeID służy do zdalnego potwierdzania tożsamości. Pozwala na bezpieczną weryfikację danych klienta za pomocą bankowości internetowej. Przekazanie danych każdorazowo wymaga akceptacji. Dzięki mojeID można wygodnie korzystać z komercyjnych oraz publicznych usług dostępnych online.
Skorzystanie z mojeID pozwala na wygodne założenie Profilu Zaufanego bez wychodzenia z domu lub korzystania z usług banku komercyjnego. Możliwość korzystania z wielu e-usług przez internet będzie nie tylko wygodne, ale i bezpieczne. Bez konieczności wychodzenia z domu, w trakcie choroby lub w innej sytuacji uniemożliwiającej dotarcie do urzędu (podeszły wiek, opieka nad dziećmi, wyjazd, kwarantanna itp.).
Aktualną listę usług publicznych znajdziesz tutaj: https://obywatel.gov.pl/
Informacje na temat Profilu Zaufanego znajdziesz tutaj: https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/profil-zaufany-ego-
ZASTOSOWANIE |
|
Usługi publiczne |
Składanie wniosków do urzędów (np. wniosek o dowód osobisty, paszport, wyrejestrowanie samochodu) Dostęp do danych (np. dane o ubezpieczeniach społecznych, informacja o punktach karnych) |
e-Commerce |
Potwierdzanie wieku klienta Dostarczanie danych niezbędnych do dostawy |
Energetyka |
Rejestracja wniosku/formularza Przedłużenie umowy Dostęp do portalu klienta |
Medycyna |
Rejestracja/autoryzacja dostępu do usług i produktów medycznych Zakup leków przez internet |
Media |
Potwierdzanie dostępu do treści ograniczonych wiekowo Opłacanie abonamentu |
Ubezpieczenia |
Sprzedaż polisy przez Internet Odnowienie polisy (Direct) |
Jeśli chcesz się posłużyć Profilem Zaufanym, możesz to zrobić przy pomocy naszego Banku. Na stronie www.pz.gov.pl/pz/index kiedy wybierzesz „zarejestruj się” do Profilu Zaufanego za pośrednictwem ikony Grupa BPS - Banku Spółdzielczego w Dąbrowie Tarnowskiej w celu weryfikacji zostaniesz przekserowany do serwisu internetowego, po zalogowaniu się pojawi się ekran „udzielenie zgody”, następnie zaakceptuj regulamin i zarejestruj się - po sprawdzeniu poprawności wyświetlonych danych system poprosi o zatwierdzenie tak jak przy autoryzacji przelewu w bankowości internetowej.
Przy zakładaniu Profilu Zaufanego ważny jest aktualny adres e-mail, ponieważ na ten adres, państwowy system Profilu Zaufanego www.pz.gov.pl przekazuje komunikaty związane z utworzeniem, zmianą lub unieważnieniem Profilu Zaufanego. Dlatego prosimy o sprawdzenie czy Twój adres e-mail podany w naszym banku jest aktualny np. poprzez zalogowanie się na swoje konto internetowe lub podejście do naszej placówki w celu uzupełnienia danych.